Sabtu, 13 Disember 2014

Amaran Pengambilan Supplement Ketika Hamil Adalah Sangat Penting




Menjaga kesihatan bagi ibu hamil sangat penting. Wanita hamil ini memerlukan nutrient yang lebih daripada biasa bagi memastikan kesihatannya berada pada tahap optimum.

Sudah pasti zat dan nutrient yang diperlukan bertambah kerana, kini pengambilannya bukan untuk diri-sendiri sahaja malah untuk perkembangan si kecil dalam kandungan.

Tapi sangat penting juga bagi ibu hamil untuk mengetahui supplement mana yang boleh di ambil dan harus dielakkan, serta waktu paling sesuai untuk mengambilnya.

Keperluan pengambilan vitamin

Amalan diet seimbang sememangnya wajib diamalkan ketika hamil. Namun pengambilan vitamin ketika hamil atau vitamin pra natal ini sama penting untuk menampung nutrient yang diperlukan oleh bayi dalam kandungan.

Supplement seperti asid folik, zat besi dan kalsium adalah antara vitamin tambahan yang lazimnya diambil oleh bakal ibu. Multivitamin ini dapat membantu melengkapkan sumber nutrisi yang diperoleh daripada makanan yang anda ambil dan membantu tumbesaran bayi dalam kandungan.
Pengambilan vitamin ini tidak menyebabkan ibu hamil gemuk atau saiz bayi menjadi besar. Ia penting sebagai pelengkap kepada diet seimbang yang sangat penting ketika hamil.

Supplement minyak ikan terbaik untuk anak

* Minyak ikan mampu merangsang minda dengan mengambil asid lemak seperti omega 3, omega 6, DHA,EPA dalam kuantiti dan komposisi yang sesuai seawal empat bulan pertama kehamilan. Sejak dalam kandungan lagi bayi bijak dan hebat.

* Ia digalakkan diambil kerana badan tidak dapat mengambil asid lemak ini dengan sendiri dan hanya boleh diperoleh daripada makanan.

* Pembentukkan secara optimum sel-sel otak ini membantu fungsi otak bayi seperti memori, fokus dan membantu pembelajaran setelah dilahirkan.

 
Dalam produk Shaklee terdapat Omega Guard yang mengandungi minyak ikan dan juga kaya dengan EPA dan DHA, yang sangat sesuai diambil oleh ibu hamil untuk kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan.

Kepentingan omega guard untuk ibu hamil ialah:

*membantu perkembangan otak bayi semasa dalam kandungan
*mengurangkan risiko bayi lahir pramatang
*mengurangkan risiko kemurungan ibu hamil
*mengurangkan risiko alergi dikalangan bayi


Supplement yang dilarang diambil ketika hamil

* GLA atau Gamma Linolecic Acid yang biasa terdapat daripada sumber Evening Primrose Oil dan Borage Oil juga tidak boleh diambil kerana dikuatiri akan mengakibatkan kecacatan dan berbahaya kepada kandungan.

Berminat untuk pertanyaan @ tempahan produk boleh hubungi saya
 Puan Siti Rohani Mamat
Wassapp/telegram 019 5959640
Rakan Shaklee anda
Pengedar Shaklee Negeri Perak
Cod Area: Batu Gajah, Ipoh, Station 18, Pengkalan Pegoh
Pengeposan ke seluruh MALAYSIA
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya
Fb: Rohani Husna Nazir

6 ulasan:

  1. Amalkan lah pemkanan yang sihat dan seimbang ketika hamil agar kesihatan ibu dan bayi tetap terjaga dengan baik. Hindari dari memgambil makanan yang berisiko terhadap kesihatan ibu dan bayi.

    Promosi Serentak Vita C Plus, Vita E Complex dan Collagen Powder di Penghujung Tahun

    BalasPadam
  2. pengambilan suplemen memang penting untuk menampung keperluan nutrisi yang meningkat semasa hamil

    BalasPadam
  3. Masa mengandung, ibu terpaksa berkongsi nutrisi dengan anak dalam kandungan tu. Sebab tu kalau boleh, pastikan kita amek makanan yang seimbang.cukup zat. kalau agak2 kita tak mampu, supplement in sya allah sangat2 membantu. Apa yang penting, iron, asid folik, kalsium n vitamin c. Yang tu paling basic...

    JommSihatDanCantik -> TESTIMONI KOLAGEN SHAKLEE

    BalasPadam
  4. Ibu kena dapatkan nasihat doktor utk pengambilan supplement..pemakanan yg baik boleh membantu ibu dapatkan nutrisi yg seimbang dan jangan lupa anak dlm kandungan juga dapat sumber makanan dr ibu.jadi pastikan ibu ambik makanan yg berkhasiat

    BalasPadam
  5. Supplemnt ketika hamil memang penting.ianya untuk ibu dan juga bayi dalam kndungan..kalau kita ker klinik pun doktor akn bagi vitamin..

    BalasPadam
  6. Ibu hamil semestinya memerlukan makanan tambahan bagi menyokong kesihatan ibu sendiri dan juga bayi

    BalasPadam