Rabu, 4 Jun 2014

omega guard


OMEGA GUARD

Kenapalah anak-anak ibu ni suka sangat  makan omega guard sejak akhir-akhir ni…apa taknya…omega ni sebenarnya baik utk perkembangan minda dan otak. Supplement yg sangat sesuai utk orang yg mudah lupa atau hilang fokus…omega guard ni boleh membantu  dalam meningkatkan daya ingatan kita.

Bukan saja utk kanak-kanak….bahkan semua golongan boleh ambil supplement ni.

Kelebihan Omega Guard
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia. Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak omega 3 EPA dan HAD.
Fungsi EPA
>mencegah kancer
>mencegah pembekuan darah
>mengawal kadar  kolestrol yg berlebihan
>baik utk pesakit jantung
>menghindar tekanan perasaan
>mencegah penyakit darah tinggi
Tugas DHA
>mencegah asma
>mencegah sakit kulit
>mengelakkan kancer payudara
>mengelak kancer prostat
>menghindar daripada migraine, rasa kebas pada anggota badan
Manfaat Utama
1.Asid Lemak – omega 3 merupakan asid lemak yg penting yg tak dapat di hasilkan oleh badan kita. Oleh itu, kita perlu mengambilnya dari makanan. Omega 3  dari asa tumbuhan tidak boleh di tukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Ia juga boleh  mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormone wanita yg menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.
2.Mencegah penyakit saluran darah dan strok – ia efektif utk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesity, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.
3.Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori – ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yg tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran, dan mencegah migraine.
4.Meningkatkan system imun dan menyihatkan paru-paru – mengawal system imun seperti memperbaikki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronchitis, penyakit lelah, hepatitis dan penyakit buah pinggang.
5.Menentang cancer – kajian telah menunjukkan bahawa omega 3 boleh mencegah kancer paru-paru, payudara, prostat dan kolon.
6.Memelihara fungsi-fungsi sendi – paras asid lemak omega 3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yg membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi2  sendi dan gout dengan effective.
7.Mencegah Insomnia dan membantu mengurangkan tekanan – kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan utk menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan penyakit schizophrenia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan