Isnin, 19 Januari 2015

Kenali 6 Makanan Punca Sakit Sendi Dan Set Kesihatan Sendi Sedia Membantu





Adakah anda pernah berhadapan masalah ngilu dibahagian sendi? Dalam istilah perubatan, ia disebut penyakit artritis. Mungkin ia nampak ringan, tetapi yang merasainya pasti mengetahui  bahawa deritanya menanggung penyakit ini.




Disamping mengamalkan gaya hidup yang sihat, pemakanan juga perlu diambil kira, antara penyediaan makanan yang tidak sepatutnya diambil ialah:

Makanan Bergoreng

Makanan bergoreng memang sedap tetapi ia tidak boleh dijadikan amalan kerana ia memberi kesan jangka panjang terhadap kesihatan. Dikatakan individu yang gemar mengambil makanan bergoreng boleh mendatangkan impak negatif terhadap radang sendi melalui, radang yang berlaku semakin teruk dan berpunca oleh pertambahan berat badan. Ini secara tidak langsung mendatangkan tekanan yang lebih banyak dibahagian sendi.

Garam


Pertambahan kandungan garam didalam tubuh hanya akan memburukkan masalah radang sendi. Oleh itu, segeralah hindari makanan yang menggunakan jumlah garam yang tinggi seperti makanan segera, snek ringan dan sebagainya.

Daging


Ramai yang sedia maklum bahawa daging mempunyai zat besi yang tinggi. Walaubagaimana pun pengidap artritis dimestikan untuk mengelak atau menghentikan terus pengambilan daging dalam menu masakan sehari-hari. Ini disebabkan kandungan lemak yang terdapat didalam daging tersebut boleh menjadi bahan beracun sekaligus memburukkan masalah radang  yang dirasai.

Gluten

Gluten adalah sejenis protein yang terdapat didalam gandum dan bijirin yang lain. Bagi individu yang menderita sakit sendi maka seeloknya perlu menghindari jenis makanan seperti ini lantaran gluten yang terkandung didalamnya.

Produk Berasaskan Susu

Kandungan protein didalam susu berupaya merosakkan system antibody yang mana ia diketahui berupaya melindungi tubuh daripada masalah peradangan. Individu yang bertarung dengan penyakit sendi seharusnya mengelak dari mengambil susu atau produk yang menggunakan ia sebagai bahan utama.

Jika anda atau ibu ayah anda, keluarga anda atau sesiapa sahaja yang mengalami masalah sakit sendi ini kami dari Shaklee ada set untuk merawat sakit sendi untuk membantu anda dari terus menderita sakit sendi.

Pencegahan awal boleh menjadikan kita sihat pada masa akan dating. Sama ada kita pengidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting untuk mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Set Kesihatan  Sakit Sendi Terdiri daripada:


ADVANCED JOINT HEALTH TABLET

* Mengekalkan tulang rawang yang sihat
* Memberi manfaat kepada sendi dengan 3 cara terbaik iaitu:

      1. Menyokong keselesaan sendi
      2. Memelihara tisu penyambung yang sihat
      3. Meningkatkan kesan kusyen dengan baik

OMEGA GUARD

* Mengurangkan inflamasi, omega guard adalah omega 3 yang melambatkan dekradasi  tulang rawang
* Ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi
* Jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi
* Omega juga bertindak sebagai pelincir, ia membantu kita bergerak dengan lebih bebas

OSTEMATRIK

* Mengekalkan sel tulang yang sihat
* Ostematrik kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligament
* Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukkan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi

Berminat untuk pertanyaan @ tempahan produk boleh hubungi saya
Puan Siti Rohani Mamat
Wassapp/telegram 019 5959640
Rakan Shaklee anda
Pengedar Shaklee Negeri Perak
Cod area: Batu Gajah, Pengkalan Pegoh, Station 18
Pengeposan ke seluruh MALAYSIA
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya
Fb: Rohani Husna Nazir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan