Sabtu, 25 Oktober 2014

Phytocol-St kawal kolestrol anda


Menurunkan Kolestrol Secara Semulajadi Dengan Phytocol-St

Kolestrol ialah bahan berlemak yg merupakan sebahagian daripada membrane luar sel dalam badan haiwan, ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolestrol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.
Kolestrol pemakanan datang  daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolestrol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan di selaputi oleh protein.
Hati mampu menyingkirkan kolestrol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolestrol serta merembeskan kolestrol ke dalam peredaran darah.
Phytocol-st adalah formulasi proprietary dengan bahan-bahan yg terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol dan menurunkan kolestrol LDL.
HDL Lawan LDL
 
Tidak semua kolestrol jahat. Jenis yg baik, kolestrol HDL, juga dikenali sebagai “high density lipoprotein’’ menawarkan banyak manfaat kesihatan.
Kolestrol LDL (jahat)  juga dikenali sebagai ‘’low density lipoprotein’’ adalah yg perlu kita awasi. Secara am nya kolestrol sejenis lemak memainkan peranan membantu struktur membrane sel dan penghasilan hormon. Walaubagaimanapun LDL yg berlebihan boleh terkumpul didalam salur darah dan meninggikan risiko penyakit jantung.
Ciri-ciri kolestrol tinggi
>Rasa berat di tengkuk
>Cepat mengantuk
>Mudah letih
>Sering sakit kepala
Diet sihat
Diet yg sihat dan seimbang akan membekalkan nutrient harian dan komponen makanan lain yg membolehkan anda memiliki minda serta tubuh yg sihat dan juga bertenaga utk menjalani aktiviti2 harian anda. Makanlah diet yg seimbang berasaskan buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh dan makanan tenusu yg rendah lemak serta kurangkan pengambilan lemak, gula dan garam.
Gaya hidup sihat
Aktiviti fizikal akan memperbaiki kesihatan kardiovaskular, kekuatan dan kefleksibilan membakar kalori utk menjadikan anda sentiasa sihat. Lakukan senaman sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari cukuplah hanya dengan berjalan kaki.
Berminat utk pertanyaan @ tempahan produk boleh hubungi…
Saya Puan Siti Rohani Mamat
019 5959640
Wassapp/telegram
Cod area: Batu Gajah, Ipoh, Pengkalan Pegoh, Station 18
Rakan Shaklee anda
Pengedar Shaklee negeri perak
Fb: Rohani Husna Nazir
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan