Selasa, 21 Oktober 2014

Jangan menghalalkan perkara yang haram


ASSALAMUALAIKUM…selamat pagi wahai sahabat- sahabat seagama dengan ku dikala waktu matahari ingin memancarkan cahayanya utk memberi kita kehidupan yg lebih cerah…SUBHANALLAH  ENGKAU MAHA BERKUASA KE ATAS segalanya. Disaat otak ku berfikir utk buat ayat di entry ku, air mata ku mengalir kerana memikirkan lima tahun akan datang atau sepuluh tahun akan datang bagaimanakah nasib anak-anak ku atau anak-anak sesiapa sahaja ini.
Cekalkah hati mereka utk menempuh hari-hari yg penuh dengan liku dan ranjaunya?
Tanpa didikan agama yg cukup, aku risau takut-takut mereka mudah terpesong dengan ajaran yg tidak betul.
Semalam kita rakyat Malaysia dikejutkan dengan satu berita yg bagi saya memang tak masuk dek akal fikiran manusia yg beragama islam. Satu program yg telah berlaku Umat Islam boleh pegang anjing….SUBHANALLAH.
Adakah ini salah satu ajaran yg sesat lagi menyesatkan anak-anak muda di kala ini. Ya Allah selamatkanlah kami semua dari mala petaka, jauhkan kami  dari perkara-perkara yg ENGKAU larang...Aminnn.

Kenapa masih ramai umat islam dizaman ini mudah sangat percaya atau mudah sangat terpesong dengan perkara yg memang Allah swt larang…? Kenapa nak menghalalkan perkara yg sememangnya haram bagi kita umat Islam.
YA ALLAH YA TUHAN KU ENGKAU MAHA BERKUASA KE ATAS SEGALA-GALANYA, LINDUNGILAH ANAK-ANAK KU DARI SEGALA PERKARA YG TIDAK BAIK.
Saya pengedar Shaklee negeri perak
Anda diluar sana yg ingin cuba produk Shaklee @ ingin bertanya mengenai produk Shaklee
Hubungi saya Puan Siti Rohani Mamat
Wasapp/telegram 019 5959640
Cod area: Batu Gajah, Ipoh, Pengkalan Pegoh, Station 18
Fb: Rohani Husna Nazir
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan