Ahad, 23 November 2014

Kawal Kolestrol Secara Semulajadi



Penyakit jantung dan strok adalah dua masalah kesihatan serius yang berpunca daripada tahap kolestrol yang tinggi. Ia berkait rapat dengan beberapa factor seperti keturunan, diet pemakanan dan gaya hidup seseorang.

Bagi mengatasi kebimbangan seseorang berhubung risiko menghidap penyakit jantung dan strok, kajian terkini membuktikan sumber semulajadi dapat membantu merendahkan tahap kolestrol secara berkesan, antaranya:

STEROL TUMBUHAN = yang turut dikenali phytosterols atau stanols adalah sebatian pada tumbuhan dan bersifat merendahkan tahap kolestrol. Pengambilan sumber semulajadi seperti majerin, jus oren dan minuman yogurt yang diperkuatkan dengan sterol tumbuhan ini akan menurunkan tahap kolestrol sebanyak 10 hingga 15 peratus.

OAT = pula bijirin yang mengandungi serat larut dikenali ‘’beta glukan’’ yang terbukti merendahkan tahap kolestrol mereka yang mengamalkan pemakanannya. Kandungan serat, karbohidrat kompleks dan protein yang tinggi turut membantu menstabilkan kadar glukos dalam darah.

MINYAK IKAN OMEGA 3 =  adalah asid lemak yang penting bagi metabolisme normal kerana ia mengandungi asid lemak tak tepu (EPA) bagi mengurangkan inflamasi seluruh tubuh.

BADAM & WALNUT = kajian telah membuktikan walnut boleh mengurangkan kolestrol darah. Kaya dengan asid poli tak tepu lemak, walnut juga membantu mengekalkan salur darah sihat dan anjal. Begitu juga dengan badam yang menunjukkan satu peningkatan ketara dengan hanya empat minggu.

MINYAK ZAITUN = minyak zaitun mengandungi campuran antioksida yang kuat yang boleh mengurangkan kadar kolestrol tidak baik (LDL) tanpa mengurangkan kadar kolestrol baik (HDL). Disarankan mengambil dua sudu (23 gram) minyak zaitun sehari. Boleh juga guna minyak zaitun dalam masakan.

Bagaimana pula supplement Shaklee boleh membantu mengawal kolestrol?

OMEGA GUARD

Dalam Omega Guard juga terdapat minyak ikan omega 3, DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, melincirkan saluran darah dan peredaran darah yang lancer, membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolestrol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan, mengawal obesity, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

PHYTOCOL-ST

Phytocol-st adalah formulasi proprietary dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolestrol dan menurunkan LDL. Sekat kolestrol dalam darah, meningkatkan paras HDL, menurunkan paras LDL.

Berminat untuk pertanyaan @ tempahan produk boleh hubungi saya
Puan Siti Rohani Mamat
Wassapp/telegram 019 5959640
Saya rakan Shaklee anda
Pengedar Shaklee Negeri Perak
Cod area: Batu Gajah, Ipoh, Pengkalan Pegoh, Station 18
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya
Fb: Rohani Husna Nazir



12 ulasan:

  1. Awasi kolesterol..ianya umpama pembunuh senyap kepada sesiapa yang tidak mengawal pemaknan harian..

    Resepi Kek Pecan

    BalasPadam
  2. Untuk turunkan kadar kolesterol anda boleh mengamalkan pengambilan Omega Guard. Selain itu perlunya kita mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang. Jagalah jantung anda.

    meriahnya acara perpisahan menyambut cuti sekolah di tadika alfa omega

    BalasPadam
  3. Makan kena jaga..jangan main belasah jeee.pastu kena selalu buat checkup.

    BalasPadam
  4. Shaklee sediakan anda PhytocolSt dan omega guard utk mengawal kolestrol.. kndungan kolestrol yg tinggi akn mnyebabkan pelbagai penyakit seperti jantung.. Jgn biarkan diri mati mengejut akibat kolestrol yg tnggi..
    TIPS KEKAL CERGAS MACAM ZAMAN MUDA REMAJA

    BalasPadam
  5. sangat suka makan badam,pemakan juga penting dalam pengambilan seharian

    BalasPadam
  6. Pagi2 makan minyak zaitun sesudu masa perut kosong. Sebelum lunch/after makan omega guard. Konsisten dan jaga makan. In sya Allah bacaan kolestrol yg tak elok akan turun..

    JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

    BalasPadam
  7. Mujurlah semua menjadi kegemaran saya, dari badam ke olive oil ke omegaguard ehehe

    BalasPadam
  8. Tang kolestrol ni memang nak kena jaga. Kalau tak.jaga makan memang sesiapa je boleh kena. Biar kolesterol baik.yang banyak.dalam badan daripada kolesterol jahat.

    Jalan-jalan di Seremban

    BalasPadam