Sabtu, 31 Mei 2014


Tips Kecantikkan Wanita Di Zaman Moden
1.Minum Air Yang Banyak
Bukan air coke atau air berperisa seperti kopi dan teh tapi air suam atau air mineral. Dengan minum banyak  air dapat membantu membuang toksin dalam badan, menjaga kesihatan kulit dan juga membakar kalori dalam badan.

2.Bersenam
Baik utk kesihatan…elok utk rohani. Berjalan di sekitar rumah rumah pun satu bentuk senaman yg mudah. Jangan malas utk bersenam…lepas bangun dari tidur, cuba lakukan senaman regangan utk melancarkan kembali peredaran darah.

3.Tidur Yg Cukup
Jangan asyik berjaga di waktu malam….waktu malam di khaskan utk tidur. Tak cukup tidur akan membuat anda kelihatan lebih tua dan mata  menjadi lebam

4.Makan Yg Cukup Tapi Bukan Berlebihan
Jangan sebab nak kurus, anda lebih rela berlapar setiap hari. Cara yg baik, makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang. Makanan memberikan tenaga dan vitamin yg diperlukan badan. Pastikan ia menu yg sihat dan bukan penuh dengan lemak atau junk food dan fast food semata-mata.

5.Manjakan Diri
Luangkan masa utk memanjakan diri seperti membuat facial atau mencuci rambut di salun, sauna dan spa atau nikmati saja mandian buih di rumah. Tak semestinya di salon….anda juga boleh memanjakan diri dengan melakukan sendiri di rumah. Jika rajin… cari pelbagai jenis bunga yg wangi dan lakukan sendiri mandian bunga. Bunga di katakana mempunyai energy tersendiri utk mencantikkan tubuh badan.

6.Ketawa Penawar Duka
Jadi ketawalah apabila bergurau dengan family atau kawan2. Jangan terlalu menyendiri atau menarik muka yg masam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan