Rabu, 18 Jun 2014


APA ITU CYST
CYST adalah sejenis tumbuhan, ia bukan kanser kerana CYST tidak merebak secara merbahaya. Ketumbuhan ini membesar secara perlahan-lahan tanpa merebak ke tempat lain seperti paru-paru dan hati.
Ovarian CYST sebenarnya adalah kantung yg mengandungi cecair berada dalam kilang telur ovary. Cecair ini boleh jadi cair seperti air, pekat likat da nada kalanya mengandungi tisu-tisu seperti rambut dan gigi. Ia juga mempunyai saiz yg berbeza-beza.
Ovarian CYST yg normal akan membesar dan pecah utk mengeluarkan telur ovum ketika ovulasi. CYST yg pecah ini dinamakan follicle. Jika CYST ini tidak pecah, saiznya akan bertambah besar dan dinamakanfunctional ovarian CYST. Jika saiznya terlalu besar, ia akan menjadi bahaya.
Walau tidak semua ovarian CYST mesti dibuang, namun semua kes ovarian kanser mestilah menjalani pembedahan pembuangan ovary. Bagi ovarian CYST yg bukan kanser dan tidak mendatangkan masalah pada pesakit, doctor akan menimbang antara risiko dan kebaikkan pembedahan itu.

BAGAIMANA GLA COMPLEX MEMBANTU MENGECUTKAN CYST?

Secara amnya, CYST ini disebabkan oleh ketidak stabilan hormone. Gla Complex membantu mengawal masalah  ketidak seimbangan hormone.
GLA merupakan asid lemak omega-6 yg digunakan oleh badan kita utk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormone yg membantu badan mengawal atur proses badan yg normal.
Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak omega-6. Ia mengandungi vitamin E yg membantu melindungi dinding arteri dan menyokong system imun dengan memelihara integrity sel. Supplement omega-6 dan vitamin E mempunyai anti keradangan yg tinggi yg membantu penyembuhan.
Dapatkan GLA COMPLEX anda hari ini!!! Teman terbaik khas utk wanita
testimony selepas menggunakan GLA Complex
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan