Sabtu, 20 Disember 2014

Kebaikkan Bawang Putih Pada Kesihatan Kita




Terdapat pelbagai manfaat bawang putih bagi kesihatan , hal ini adalah kerana bawang putih mengandungi nutrisi meliputi vitamin C, Vitamin B6, kalium, kalsium, fosfor, selenium, seng dan mangan. Bawang putih memiliki berbagai sifat penyembuhan seperti antivirus, antijamur, antibaktiria dan analgesic.

Antioksidan
Salah satu manfaat bawang putih bagi kesihatan adalah kemampuannya untuk melawan dan melindungi terhadap perkembangan radikal bebas berbahaya.

Diabetes
Konsumsi bawang putih harian berguna untuk meningkatkan tingkat sekresi insulin yang membantu mengatur kadar gula dalam darah pada penderita diabetes.

Kolestrol dan tekanan darah
Salah satu manfaat bawang putih adalah membantu menurunkan kadar kolestrol dan tingkat tekanan darah kerana kandungan gizi dan mineral yang dikandungnya.

Efek terhadap bawang putih
Seseorang yang mempunyai elergi terhadap bawang putih bermaksud orang tersebut harus menjauhinya. Tanda-tanda orang-orang yang elergi terhadap bawang putih ialah:

Ruam kulit
* Ruam kulit dapat terjadi di mana saja pada tubuh yang dapat menyebabkan gatal-gatal yang teramat sangat. Bawang putih juga menyebabkan kulit ke merah-merahan.

Keradangan
* Pembengkakan dapat terjadi di sekitar mulut dan wajah, lidah dan bibir menjadi bengkak.

Gangguan pernafasan
* Mengkonsumsi bawang putih dalam bentuk murni atau melalui supplement dapat menyebabkan seseorang mengalami kesulitan bernafas, jika orang tersebut alergi terhadap bawang putih. Sesak nafas atau kesulitan bernafas adalah gejala dari alergi.


Bagi yang rasa tak mampu untuk makan garlic segar secara mentah macam tu boleh je ambil garlic Shaklee yang dalam bentuk tablet, untuk kesihatan kita bersama.


Berbanding pula dengan Garlic Shaklee yang dibuat dari bawang putih jenis premium, bebas dari racun perosak dan ditanam secara organic di California, USA diwaktu musim panas. Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (tidak semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allician aktif). Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic. Kajian menunjukkan  perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary and spearmint). Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya didalam tubuh kita. Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak garlic tulen yang menyamai dengan 2 ulas garlic segar.


Manfaat Utama Garlic Shaklee

Mengandungi Spearmint
Mempertingkatkan sistem penghadaman, fungsi jantung.

Antibiotik Yang Selamat Dan Semulajadi
Garlic antibiotik semulajadi. Ianya selamat untuk kegunaan jangka panjang untuk mempertingkatkan sistem  imun tubuh, menghalang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.

Menghalang Alergi
Mempertingkatkan penyakit berkaitan sistem imun seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selsema, hepatitis.

Mempertingkatkan Sistem Penghadaman
Formula uniknya mampu mempertingkatkan masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastric, ketidakhadaman. Garlic juga mampu menentang bakteria H.pylori bakteria dan menghalang ulser gastrik.


Memoderatkan Tekanan Darah Tinggi
Kajian menunjukkan pengambilan 2 – 4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi dengan 8 point.

Detoksifikasi
Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, Plumbum dan cadmium adalah logam taksik yang akan menaikkan tekanan darah. Tambahan lagi, garlic mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.

Menurunkan Kolestrol
Menurunkan kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari.

Mencegah Kanser
Membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetus kejadian kanser – Nitrosamine.

Menstabilkan Glukos
Menolong menstabilkan glukos didalam tubuh kita.

Asal Bau Garlic
Garlic mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser. Inilah asal bau garlic.

Berminat untuk pertanyaan @ tempahan produk boleh hubungi saya
Puan Siti Rohani Mamat
Wassapp/telegram 019 5959640
Rakan Shaklee anda
Pengedar Shaklee Negeri Perak
Cod area: Batu Gajah, Ipoh, Pengkalan Pegoh, Station 18
Pengeposan ke seluruh MALAYSIA
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya
Fb: Rohani Husna Nazir

6 ulasan:

  1. Garlic Shaklee amat bagus diamalkan sebagai antibiotik dan antibakteria semulajadi. Bau nye pun sedap dan segar.
    Meraikan Anak Autisme

    BalasPadam
  2. Kalo x.sanggup kunyah bawang putih,elok consume garlic shaklee utk pertahanan badan..faedah bawang puteh pun bykkk

    BalasPadam
  3. Garlic sangat baik untuk orang yang mempunyai Gastrik. Ianya berfungsi sebagai pembuang angin di dalam perut.

    BalasPadam
  4. Bawang putih kecil2 cili apai walaupun kecil besar khasiatnya..

    Masker Muka

    BalasPadam
  5. selalu tgk mak bakar bawang putih dan ketuk seulas sehari..mmg alert dgn khasiat, tapi tak lalu nak telan bawang putih huhuhu mujur ada garlic shaklee

    BalasPadam
  6. Banyak manfaat bawang putih ni yang boleh kita dapatkan. Terima kasih untuk info yang sangat berguna sekali dear.


    Sekurang kurangnya 400 mcg Asid Folik Yang Diperlukan Untuk Ibu Hamil

    BalasPadam