Rabu, 31 Disember 2014

Tips Cara Lepas Botol Susu Bagi Kanak-kanak Dan Meal Shake Boleh Membantu Mereka Melupakan Susu Ibu Dan Botol Susu



Tiga tahun merupakan umur yang palin tepat untuk kanak-kanak menggunakan cawan ketika minum. Namun memisahkannya dari botol susu kesayangannya bukan perkara yang mudah. Ini kerana  menghentikan atau mengganti suatu kebiasaan  tidak mudah. Kanak-kanak perlu diadaptasi dengan kebiasaan baru dan ini boleh membuatnya berasa tidak selesa.

1. Minta anak-anak kita memegang gelas sebagai perkenalan awal dengan objek yang akan digunakannya sehari-hari untuk minum.

2. Biarkan kanak-kanak memilih cawannya dengan sendiri, mengikut warna kesukaan mereka dan rekaan cawannya. Belikan beberapan buah cawan yang berbeza bentuk dan pastikan ianya tidak mudah pecah.

3. Ajak anak membancuh susu dengan menggunakan cawannya sendiri, jadika ia aktiviti yang menyeronokkan.

4. Pada hari-hari penyesuaian awal, anda masih berkompromi. Misalnya, hadkan penggunaan botol hanya pada malam hari. Pada siang harinya pula diwajibkan menggunakan cawan.

5. Letakkan cawan yang berisi air yang boleh dicapai oleh anak anda. Tanpa perlu memaksa mereka apabila dahaga, dia akan menggunakan minumannya tanpa perlu meminta kepada anda.

6. Ajak anak berkumpul dengan rakan-rakan yang sudah minum menggunakan cawan. Jadikan ia acara yang menyenangkan agar anak-anak anda terdorong minum daripada cawan seperti kawan-kawannya.

Bagi ibu-ibu yang anak-anak baru saja putus susu badan ke ataupun susu botol ke dan juga ibu yang sedang mengajar anak-anak minum menggunakan cawan boleh cuba meal shake untuk membantu anak-anak anda untuk melupakan susu badan ataupun botol susu.


Meal shake Shaklee menyediakan hidangan lengkap dan asid amino serta nutrisinya yang mudah diserap untuk kegunaan seharian. Meal shake bukan saja untuk kanak-kanak tetapi juga sesuai untuk semua peringkat umur, pelajar, kanak-kanak yang sedang membesar, ibu mengandung, orang sakit, orang yang selalu sibuk dengan kerja.

Kebaikkan Meal Shake bagi kanak-kanak yang baru putus susu

* Untuk perkembangan minda
* Untuk tingkatkan selera makan anak-anak anda
* Sesuai untuk anak-anak yang baru putus susu
* Untuk kanak-kanak yang sentiasa kekal aktif
* Meningkatkan berat badan anak-anak
* Membantu anak fokus dalam pelajaran
* Mengatasi masalah sembelit dikalangan kanak-kanak
* Diambil sebagai sarapan pagi untuk meningkatkan kecergasan
* Membekalkan nutrisi kepada sel tubuh
* Membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dan lain-lain
* Rasa vanilla yang sangat sedap





Berminat untuk pertanyaan @ tempahan produk boleh hubungi saya
Puan Siti Rohani Mamat
Wassapp/telegram 019 5959640
Rakan Shaklee anda
Pengedar Shaklee Negeri Perak
Cod area: Batu Gajah, Pengkalan Pegoh, Station 18
Pengemposan ke seluruh MALAYSIA
Fb page: Jom Sihat Bersama Saya
Fb: Rohani Husna Nazir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan